HOLBÆK KOMMUNE

Baggrund

Da Holbæk Kommune tidligere planlagde ruter i et andet ruteplanlægningssystem, var virkelighedens kørselsmønster ikke det samme som det planlagte. Selvom administratorerne på kontoret planlagde dagens ruter og besøg, byttede hjemmeplejemedarbejderne rundt på besøgsstederne og tog andre veje. Det resulterede i et manglende overblik og unødvendigt mange kørte kilometer.

Løsningen

Med flådestyringssystemet fra Fleet Complete, kan kommunen nu se det faktiske kørselsmønster, opholdssteder og medarbejdernes rutiner. Det giver overblik til kontoret, hvor de konstaterer kørselsmønstret og optimerer ruterne udfra de faktiske mønstre. Systemet giver en enestående chance for at forstå kørselsmønstrene og optimere dem, så der på sigt kan spares både kilometer og biler.

“Fleet Completes kørselsrapporter er rigtig gode og præcise, og de giver det overblik, vi har brug for i dagligdagen. Deres anciennitet på markedet og referencer fra andre kommuner gjorde, at valget faldt der. Det var en supergod sælger med god viden om processer. Systemet er nemt at gå til, og funktionaliteten er dét vi havde behov for. Desuden havde vi mulighed for en testperiode med 35 biler, hvilket gav os en god sikkerhed.”

 

– Olaf Christensen

 

Kommunen benytter ugentlige rapporter om bilernes brug og kørte kilometer, hvilket hjælper dem til at optimere deres ruteplanlægning. Der bliver også kigget på, om bilernes placeringer er optimale, og eller om nogle med fordel kan flyttes til andre lokationer.

Medarbejdernes første prioritering er at være ude og hjælpe dem, der skal have hjælp. De ser en hel del fordele i at kunne finde frem
til den nærmeste kollega ved situationer, hvor de har brug for hjælp. Da implementeringen af systemet har været stille og rolig, har medarbejderne haft nemmere ved at acceptere det, og de kan let se fordelene ved at have sådan et værktøj.

 

– Olaf Christensen

 

“Vi er fuldt ud tilfredse med processen for at finde den rette løsning til vores behov, efterfulgt af god kommunikation og kundeservice igennem implementeringen. Rådgivning omkring startfasen har været realistisk, og de funktioner, vi bruger i dag, er meget nyttige.

 

  • Overblik over bilernes brug
  • Overblik over skader, bøder m.m.
  • Forkortet ventetid overfor borger
  • Bedre intern kommunikation via app
  • Overblik og optimering af arbejdsprocesser
  • Fuld udnyttelse af kommunens ressourcer
  • Positiv påvirkning i medarbejders hverdag

Helping Fleets Thrive!

Lad os hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til din flåde