AXEL SØRENSEN EL & VVS A/S

Baggrund

Firmaet Axel Sørensen El & VVS A/S har eksisteret som elfirma siden 1916, og har siden udvidet med både VVS og el. Det er en virksomhed i stærk udvikling, og væksten er skabt på baggrund af en sund virksomhedskultur og en villighed til at arbejde med nye teknologier.

Axel Sørensen A/S indførte på et tidspunkt ordrestyringssystemet Minuba, men da deres daværende GPS-system ikke kunne integreres med dette, begyndte de at se sig om efter en anden løsning. Dels havde de behov for bedre dokumentation for fakturérbar timer, dels ønskede de at sætte en stopper for medarbejderes eventuelle misbrug af bilerne.

 

Løsningen

Axel Sørensen har nu implementeret GPS-baseret flådestyring i 29 af firmaets biler. De har valgt en meget enkel hardwareløsning, hvor GPS’en indsættes i bilernes OBD-stik.

”Det var faktisk Minuba, der hjalp os med at finde frem til Fleet Complete, som dengang hed Ecofleet, og det har vi været glade for”, fortæller direktør Brian Tarp ”Vi har fået en let og prisvenlig løsning med al den funktionalitet, som vi efterspurgte.”

–  Brian Tarp, Direktør

Hjemme på kontoret har de tre store skærme; på den ene vises bilernes placering, på den anden holder de øje med opgaverne i Minuba, og på den sidste vises kalenderen med vigtige datoer og begivenheder.

Når man kender bilernes nøjagtige opholdssteder, er det muligt at fordele opgaverne til den medarbejder, der er tættest på. Det gør det muligt at nå mere, at forkorte ventetiden for kunden og på samme tid reducere brændstofforbruget væsentligt.
Hos Axel Sørensen erFleet Complete’s løsning integreret med Minuba, således at de kørte ruter kan vises direkte i Minuba og let sammenholdes med de udførte opgaver.

Lige som andre firmaer oplevede Axel Sørensen også i starten modstand mod systemet, men nu er alle glade for det. Medarbejdernes hverdag er blevet nemmere, og deres registrering af arbejdstimer går hurtigere og er mere nøjagtige. Så den tid, der er blevet brugt på at kommunikere hensigten med systemet, er givet godt ud.

”Vi har regnet på det, og indførelsen af flådestyring har sparet os helt op til 11% i brændstof. Der er mange penge at hente, hvis man får lidt hjælp til at optimere”

Brian Tarp

Direktør
  • Reduceret brændstofforbrug på op til 11%
  • Forkortet ventetid for kunderne
  • Hurtigere og mere nøjagtig registrering af timer
  • Bedre dokumentation for fakturerbare timer – både overfor kunder og SKAT
  • Stop for medarbejderes eventuelle misbrug af firmaets biler

Helping Fleets Thrive!

Lad os hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til din flåde