Leno Cardoso

CEO, Yummy Catering

Se hele videoen

Alle cases

ROSA FLORA

ROSA FLORA

Since 1978, Rosa Flora has been in the flower delivery business. It currently has a fleet of 19 trucks, making deliveries in Canada and across the border to the U.S. with a time frame of 12-hour per delivery. With the Fleet Complete Fleet Tracker, the...

YUMMY CATERING

YUMMY CATERING

Yummy Catering er en ung, pulserende virksomhed, der leverer sunde, nærende, hjemmelavede måltider til daginstitutioner. Deres køkken starter arbejdet kl. 3-4, og chaufførerne er klar til at afhente måltiderne til levering kl. 7. Yummy havde brug for et pålideligt...

Alle danske cases

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

International cases

HORIZON UTILITIES

HORIZON UTILITIES

Background Horizon Utilities Corporation is one of the largest municipally owned electricity distribution companies in Ontario with $487 million in assets. A Top 10 Employer in Hamilton-Niagara, they provide electricity and related utility services to...

FREDERIKSHAVN KOMMUNE

Baggrund

Frederikshavns kommunes behov var at få et system, der kunne kombinere booking og flådestyring af kommunens puljebiler på tværs af centrene i kommunen. Med deres puljebilsløsning fra Fleet Complete, har Frederikshavn Kommune fået overblik over brugen af biler, gjort hverdagen nemmere for brugerne og på samme tid opnået en stor besparelse per kørt kilometer

Løsningen

Frederikshavn Kommunes har siden 2014 benyttet sig af Fleet Completes puljebilsløsning. Systemet benyttes på tværs af kommunens forskellige centre, hvilket gør det nemt at administrere deres samlede kørselsudgifter og derefter fordele udgifterne.

Ved at lade medarbejderne benytte sig af kommunens fælles puljebiler, har Frederikshavn Kommune opnået store besparelser på de høje kørselstakster, der udbetales, når medarbejderne bruger deres private biler. Helt konkret sparer det dem for 1 krone per kørt kilometer.

En enkelt administrator har ansvaret for hele flådestyringsplatformen. Hun opretter hurtigt nye brugere, som herefter ganske let, via en app, kan søge efter ledige køretøjer og foretage en reservation. Medarbejderne er glade for systemet. Det er nemt at betjene, og de har altid et egnet køretøj til rådighed, når de har brug for det.

Opnåede fordele

  • Nem og brugervenlig booking
  • Oversigt over forbrug fordelt på afdelingerne
  • Analyseredskab til optimering
  • Giver mulighed for flere brugere
  • Nemt at implementere
  • Sikker dokumentation overfor SKAT

„Det er meget nemmere for hver afdeling i kommunen at følge deres udgifter til kørsel. De får kun én regning og de skal ikke sammenligne alle deres regninger. Brugerne er også glade for systemet fordi der altid er en bil til rådighed.“

 

 

  • 75 puljebiler
  • 950 brugere i 30 afdelinger
  • Løsning: Booking og Flådestyring
  • Indført i juni 2014

Powering sustainable fleets!

Få et klart overblik over alle dine værdigenstande!

Få et tilbud

Flere cases

VANDMILJØ RANDERS A/S

VANDMILJØ RANDERS A/S

Baggrund Vandmiljø Randers er et offentligt ejet dansk vandforsyningsselskab, der håndterer spildevand og betjener danske statsborgere med frisk drikkvand. En del af deres serviceydelser er at vedligeholde underjordiske kloakker og vandrør, hvilket indebærer både...

WATERNET

WATERNET

Waternet the only water company in the Netherlands that covers the entire water cycle – from drinking water to waste water. Waternet manages over 375 cars with the Fleet Complete solution.

VANDMILJØ RANDERS A/S

Baggrund

Vandmiljø Randers er et offentligt ejet dansk vandforsyningsselskab, der håndterer spildevand og betjener danske statsborgere med frisk drikkvand.

En del af deres serviceydelser er at vedligeholde underjordiske kloakker og vandrør, hvilket indebærer både planlagte kontroller af forskellige anlæg samt nødreparationer og hasteudsendelser af serviceteknikere.

Eksempelvis skal de tjekke kommunens kloakdæksler en gang årligt og skal kunne dokumentere besøget. Derudover kører medarbejderne tit alene ud om natten, og før havde Randers Spildevand kun dårlig mulighed for at hjælpe, hvis uheldet var ude. På den baggrund – behovet for dokumentation og sikkerhed – faldt valget på at investere i et flådestyringssystem fra Fleet Complete, som leverer et system, der ikke bare dokumenterer tid og sted, men hvori der også kan opsættes ’hændelser og alarmer’, som passer til virksomhedens dagligdag.

Løsningen

Vandmiljø Randers købte Flådestyring Basic og benytter især ”events” (hændelser), ”who was here” og personalarm. De har sat en hændelse til; Hvis en medarbejder ikke er tilbage i sin bil inden, der er gået to timer, sendes der en alarm.

”Det var vores hovedformål med at investere i systemet, og det fungerer upåklageligt. Og et sekundært formål var at effektivisere vores virksomhed og frigive tid”, fortæller Michael Sønder Jensen

Uventet udbytte

Et uventet udbytte af investeringen har været, at Vandmiljø Randers har kunnet spare en hel fuldtidsstilling væk! Og det helt uden, at de resterende medarbejdere skal løbe stærkere af den grund. De har effektiviseret ved f.eks. at sende nærmeste medarbejder, at samle opgaverne og at have fokus på spildtid. Det betyder, at de også har haft en betydelig besparelse på brændstofforbruget, som ikke var i fokus fra starten.

”Vores administration kan hele tiden se, hvor personalet i marken befinder sig, samt tilkalde de nærmeste personer ved hastesager. Medarbejderne bliver ikke forstyrret af unødvendige opkald fra administrationen og kan fokusere på deres vigtige opgaver”,

–  Michael Sønder Jensen

En anden uforudset fordel har været, at svinkeærinder i arbejdstiden er blevet synliggjort via systemet. Dette var heller ikke et fokuspunkt for Vandmiljø Randers fra starten, men det har vist sig alligevel at være et yderst nyttigt redskab.

Større kundetilfredshed og øget sikkerhed

Vandmiljø Randers kan nu reagere hurtigere og komme hurtigere frem til kunderne, hvilket har udmøntet sig i større kundetilfredshed. Og medarbejderne oplever en nemmere arbejdsdag og en øget sikkerheden omkring deres arbejde.

”Vores investering har givet os en bedre position på markedet, og en hel fuldtidsstilling er sparet væk bare p.g.a. optimerede arbejdsgange. Og så kan vi investere i de medarbejdere vi har, i deres sikkerhed og arbejdsglæde samt en større kundetilfredshed”,

– Michael Sønder Jensen

 

Vores investering har givet os en bedre position på markedet, og en hel fuldtidsstilling er sparet væk bare p.g.a. optimerede arbejdsgange.

Michael Sønder Jensen

Powering sustainable fleets!

Få et klart overblik over alle dine værdigenstande!

Få et tilbud

Flere cases

LT ENERGY SERVICES

LT ENERGY SERVICES

LT Energy Services was founded in 2007 by a group of industry specialists and contractors with experience levels ranging from 10-50 years. This includes an operating fleet of 68 service trucks and drivers, together with 275 high-value rental units.

VANDMILJØ RANDERS A/S

Baggrund

Vandmiljø Randers er et offentligt ejet dansk vandforsyningsselskab, der håndterer spildevand og betjener danske statsborgere med frisk drikkvand.

En del af deres serviceydelser er at vedligeholde underjordiske kloakker og vandrør, hvilket indebærer både planlagte kontroller af forskellige anlæg samt nødreparationer og hasteudsendelser af serviceteknikere.

Eksempelvis skal de tjekke kommunens kloakdæksler en gang årligt og skal kunne dokumentere besøget. Derudover kører medarbejderne tit alene ud om natten, og før havde Randers Spildevand kun dårlig mulighed for at hjælpe, hvis uheldet var ude. På den baggrund – behovet for dokumentation og sikkerhed – faldt valget på at investere i et flådestyringssystem fra Fleet Complete, som leverer et system, der ikke bare dokumenterer tid og sted, men hvori der også kan opsættes ’hændelser og alarmer’, som passer til virksomhedens dagligdag.

Løsningen

Vandmiljø Randers købte Flådestyring Basic og benytter især ”events” (hændelser), ”who was here” og personalarm. De har sat en hændelse til; Hvis en medarbejder ikke er tilbage i sin bil inden, der er gået to timer, sendes der en alarm.

”Det var vores hovedformål med at investere i systemet, og det fungerer upåklageligt. Og et sekundært formål var at effektivisere vores virksomhed og frigive tid”, fortæller Michael Sønder Jensen

Uventet udbytte

Et uventet udbytte af investeringen har været, at Vandmiljø Randers har kunnet spare en hel fuldtidsstilling væk! Og det helt uden, at de resterende medarbejdere skal løbe stærkere af den grund. De har effektiviseret ved f.eks. at sende nærmeste medarbejder, at samle opgaverne og at have fokus på spildtid. Det betyder, at de også har haft en betydelig besparelse på brændstofforbruget, som ikke var i fokus fra starten.

”Vores administration kan hele tiden se, hvor personalet i marken befinder sig, samt tilkalde de nærmeste personer ved hastesager. Medarbejderne bliver ikke forstyrret af unødvendige opkald fra administrationen og kan fokusere på deres vigtige opgaver”,

–  Michael Sønder Jensen

En anden uforudset fordel har været, at svinkeærinder i arbejdstiden er blevet synliggjort via systemet. Dette var heller ikke et fokuspunkt for Vandmiljø Randers fra starten, men det har vist sig alligevel at være et yderst nyttigt redskab.

Større kundetilfredshed og øget sikkerhed

Vandmiljø Randers kan nu reagere hurtigere og komme hurtigere frem til kunderne, hvilket har udmøntet sig i større kundetilfredshed. Og medarbejderne oplever en nemmere arbejdsdag og en øget sikkerheden omkring deres arbejde.

”Vores investering har givet os en bedre position på markedet, og en hel fuldtidsstilling er sparet væk bare p.g.a. optimerede arbejdsgange. Og så kan vi investere i de medarbejdere vi har, i deres sikkerhed og arbejdsglæde samt en større kundetilfredshed”,

– Michael Sønder Jensen

 

Vores investering har givet os en bedre position på markedet, og en hel fuldtidsstilling er sparet væk bare p.g.a. optimerede arbejdsgange.

Michael Sønder Jensen

Powering sustainable fleets!

Få et klart overblik over alle dine værdigenstande!

Få et tilbud

Flere cases

LT ENERGY SERVICES

LT ENERGY SERVICES

LT Energy Services was founded in 2007 by a group of industry specialists and contractors with experience levels ranging from 10-50 years. This includes an operating fleet of 68 service trucks and drivers, together with 275 high-value rental units.

WILLIAMS TOWING LTD.

Background

Based in Markham, Ontario, Williams Towing Service is a family owned and operated company that has been providing experienced, professional towing services in the Greater Toronto Area (GTA) since 1976. As one of the top towing companies in the region, the business continues to grow. The firm presently has a fleet of more than 40 vehicles, servicing the needs of all major Canadian auto clubs, and is contracted by Toronto Police Services and Toronto EMS.

Challenge

For Williams Towing, business is 24 hours a day, 365 days of the year. With the number of motor vehicles on the road growing exponentially, towing and roadside services are in demand more than ever before. The call volume from drivers needing assistance is steady and consistent – and the company does what’s necessary to keep up.

“The towing business is an extremely competitive one and we’re proud to have built a strong reputation for staying ahead of the game,” says Jack Blue, VP and Manager of Operations, Williams Towing Ltd. “These days, customers expect a fast response time and, usually, don’t want to wait.”

A lot of towing firms still rely on old-school two-way radios and paper-based processes to dispatch calls to towing operators. These days, however, response times need to be immediate or you risk losing customers in the process. Williams Towing determined that it needed to use the latest technology tools to gain greater efficiency and a competitive edge.

“We dispatch our trucks from a central location, but it’s often difficult to know exactly where the trucks are at any given time in the day,” says Blue. “It has really become critical to us to know where trucks are in real-time, so we can maximize the productivity of each vehicle and improve our response times out in the field.”

Solution

The implementation of tracking system began in January of 2009 deploying Fleet Trackers across 38 of Williams Towing trucks. The Fleet Complete IoT platform collects vital in-field information on vehicle status and location and displays it to the dispatchers stationed at the firm’s head office. This has significantly reduced the amount of time and effort spent on locating and dispatching the closest available vehicle for a job. Having real-time tracking and status reporting information at the tip of their fingers, dispatchers make quicker on-demand decisions and are able to handle more tasks.

Williams Towing is using Fleet Complete’s customized alerts that appear on the fleet manager’s screen and are sent to an email and a mobile phone when a triggering event occurs. This keeps the fleet managers in the loop when adverse driver’s behavior may be detrimental to the overall vehicle’s health.

Benefits

Williams Towing saw immediate results in the way dispatching process has evolved. There was no more time spent on two-way calls and radio communication between the drivers and the dispatchers. The fleet’s location now became fully visible to the dispatchers who wasted no time on organizing most productive work flow.

“Dispatcher feedback is excellent, because they live and die with it every day, they know exactly where their trucks are and they can dispatch them much more efficiently than they could before. And our drivers now know that they can be more accountable and productive,” says Blue.

The fleet managers are motivating the drivers to be more responsible for their actions and the level of productivity by overseeing the reports on each vehicle’s activities, such as speeding, idling and unauthorized use. Drivers are now more conscious of the effect that seemingly little details have on the overall state of the vehicle and company’s expenses. This reinforces all employees to follow the company procedures and helps reduce undesirable expenditures.

„Dispatch can quickly enter the address of the call and we know exactly which tow driver can respond to calls the fastest. In a fast-paced industry, we’re confident in saying that using Fleet Complete makes us more competitive and 50% more efficient,“

– Jack Blue

“I like the idea that Fleet Complete sends real-time alerts to the head office and lets me know where the trucks are at any given time,” says Blue. “What’s also great is that we can track speed, idling and also closely monitor which trucks are due for service. This ensures that our fleet can be in top operational condition at all times.”

We dispatch our trucks from a central location, but it’s often difficult to know exactly where trucks are at any given time in the day,

Jack Blue

VP and Manager of Operations
  • Towing Industry
  • Fleet of 40 vehicles
  • Boosted operational efficiency by 50%
  • Ability to handle a larger workload

Powering sustainable fleets!

Få et klart overblik over alle dine værdigenstande!

Få et tilbud

Flere cases

Kontakt os

Lad os hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til din flåde!